Цифрова обробка сигналів
Кафедра теоретичної фізики

Метою вивчення навчальної дисципліни «Цифрова обробка сигналів» є вивчення студентами спеціальності G5 Електроніка, електронні комунікації, приладобудування та радіотехніка освітньої програми «Телекомунікації та радіотехніка» теоретичних основ цифрової обробки сигналів: методів подання сигналів, базових перетворень сигналів, синтезу цифрових фільтрів, ефективних алгоритмів цифрової обробки сигналів, формування у них знань та навичок, необхідних для розв’язання задач проектування систем цифрової обробки інформації різного призначення. У результаті вивчення курсу студенти отримають уявлення про сучасні математичні методи цифрової обробки інформації, алгоритми аналізу і синтезу цифрових систем та набувають практичних навичок застосування обчислювальних засобів для цифрової обробки сигналів.

Квантова механіка
Кафедра теоретичної фізики

Метою вивчення навчальної дисципліни «Квантова механіка» є онайомлення студентів освітньої програми «Фізика. Інформатика» з фізичними основами та математичним апаратом квантової механіки; формування у студентів знань і умінь застосування методів квантової механіки для розв’язування задач сучасної фізики та астрономії; підготовка майбутніх вчителів фізики до професійної діяльності шляхом формування в них критичного мислення та цілісного наукового світогляду.

Відповідно до освітньої програми, вивчення дисципліни сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

ІК – бути здатними ефективно працювати в трьох областях (педагогіка, психологія, фізика та інформатика), що перетинаються; працювати з інформацією і знаннями з освітніх проблем; працювати із своїми колегами, учнями, практикантами, іншими колегами та партнерами в освіті, що включає в себе здатність аналізувати складні ситуації, що стосуються навчання фізики та інформатики; робота із спільнотою – на місцевому, регіональному, національному рівнях, включаючи розвиток відповідних професійних цінностей і здатності осмислювати результати навчання;

ЗК 1 – використовуючи основні досягнення української та світової культури, уміти аналізувати минулі й сучасні надбання культури, проблеми й тенденції розвитку України та світового суспільства;

ЗК 2 – досягнення необхідних знань і розуміння ролі фізики та інформатики в суспільстві з метою адекватної роботи за майбутніми професіями та врахування її впливу на соціальні проблеми;

ФК 1 – здатність ефективно застосовувати методи і прийоми педагогіки та психології при навчанні фізики в загальноосвітніх навчальних закладах;

ФК 2 – володіти глибокими знаннями фундаментальних фізичних законів, явищ і процесів на всіх структурних рівнях організації матерії;

ФК 7 – здатність використовувати теоретичні знання й практичні навички організації та проведення науково-педагогічних досліджень для здійснення навчально-виховного процесу у загальноосвітній школі;

ФК 9 – здатність розвивати науковий світогляд учнів, формувати їх методологічну культуру та використовувати культурні надбання українського народу в процесі освітньої діяльності


Імітаційне моделювання телекомунікаційних систем і мереж 2
Кафедра теоретичної фізики

Мета навчальної дисципліни: надання здобувачам вищої освіти знань основ теорії диференціальних рівнянь із частинними похідними (ДРЧП), ознайомлення з основними рівняннями математичної фізики та постановкою для них крайових задач, формування умінь складати математичні моделі різних явищ природи, які приводять до задач Коші, мішаних та крайових задач для ДРЧП, опанування студентами відповідного математичного апарату, який повинен бути достатнім для того, щоб майбутні фахівці могли опрацьовувати побудовані математичні моделі, тобто знаходити розв’язки отриманих задач, давати їх фізичну інтерпретацію, вміти проводити дослідження реальних процесів на основі вивчення якісних властивостей розроблених математичних моделей.

 Завдання навчальної дисципліни полягає у тому, що студенти повинні знати основні поняття, підходи та прийоми, що використовуються для імітаційного моделювання телекомунікаційних мереж і систем; сучасні засоби імітаційного моделювання телекомунікаційних систем. Побудова у студентів навичок застосування теорії імітаційного моделювання та методів статистичної обробки результатів у дослідженні телекомунікаційних мереж і систем. Компетенції, що студенти набувають в ході вивчення дисципліни «Імітаційне моделювання телекомунікаційних систем і мереж», необхідні для збирання, обробки та аналізу інформації при моделюванні систем і мереж телекомунікацій, розуміння основних понять, підходів та прийомів, що використовуються для імітаційного моделювання телекомунікаційних мереж і систем, вміння розробляти імітаційні моделі процесів в телекомунікаційних системах для вирішення науково-дослідних завдань у цій області та ставити експериментальні дослідження з використанням імітаційних моделей і проводити статистичну обробку отриманих результатів.

 Предмет вивчення навчальної дисципліни: постановка завдання імітаційного моделювання, створення імітаційної моделі мовами імітаційного моделювання, організація модельного експерименту з використанням сучасних інструментальних засобів для ІМ на ЕОМ.

  Зміст програми:

1. Загальні принципи імітаційного моделювання. Особливості імітаційних моделей складних систем.

2. Програмне середовище імітаційного моделювання GPSS World.

3. Система імітаційного моделювання GPSS World. Моделі систем з одноканальними пристроями.

4. Створення і відлагодження імітаційних моделей у GPSS World. Моделювання багатоканальних пристроїв у GPSS World.

5. Мова Plus та Plus-процедури.

6. Технології моделювання у GPSS World.

7. Моделювання випадкових процесів у телекомунікаційних системах.

8. Моделювання сигналів і завад у каналі телекомунікацій.

9. Моделювання об’єктів мережевого рівня телекомунікаційних систем.


Моделювання та оптимізація телекомунікаційних систем копіювання 1
Кафедра теоретичної фізики

Метою вивчення навчальної дисципліни «Моделювання та оптимізація телекомунікаційних систем» є освоєння теоретичних та практичних основ математичного моделювання процесів управління мережами телекомунікацій; процесів відновлення функціонування телекомунікаційної мережі в режимі надзвичайних ситуацій; визначення критеріїв ефективності роботи системи управління; проведення синтезу оптимальної системи управління телекомунікаційними мережами. Знання характеристик різних моделей та методів оптимізації майбутні фахівці зможуть використовувати у розрахунках параметрів реальних телекомунікаційних систем та мереж при проектуванні.